lördag 23 juni 2007

Pierce Brosnan berättar om två typer av människor

Fiskaren fiskar fisk

"Det finns två typer av människor... fiskare och ickefiskare. Fiskaren fiskar fisk...ickefiskaren fiskar inte fisk.

Så stora skillnader är det faktiskt. De är helt olika..fiskaren och ickefiskaren. Det är knappt så man kan tro det.

Jag är en typisk ickefiskare. Jag fiskar inte fisk. Smaken av fisk är god, men jag är ingen fiskare. Jag är en ickefiskare.

Det fanns en man där jag växte upp när jag var liten. Han var en fiskare. Han fiskade fisk minsann. Det ironiska var att han inte gillade smaken av fisk, men att jag gör det...jag som är en ickefiskare. Det är helt fel liksom.

Fiskar har ingen riktig penis. De har bara ett fiskrövhål...precis som fåglar, men fåglar har förstås inget fiskrövhål. På fåglar heter det fågelrövhål."

Inga kommentarer: