måndag 18 juni 2007

Martin Luther Kings hår

Vissa gillar hår mycket

"Det finns dagar då jag verkligen undrat om hår verkligen är det viktigaste i livet. Man vaknar upp, drar fingrarna genom håret och ler för sig själv. Frugan har ännu inte vaknat.

De dagar håret känns som viktigast, då går jag upp, tar av mig pyjamasen, hoppar in i duschen och masserar in balsam över all kroppsbehåring.

Sedan sköljer jag ur allt balsam, torkar mig långsamt med en snustorr handduk och sedan kammar jag allt hår med en stålkam tills det blir alldeles, alldeles fluffigt. Sedan steker jag ett ägg eller två.

Alltid före det att frugan gått upp. Det är min egen tid liksom. Visst, hår kanske inte är det viktigaste i livet, men för mig spelar hår en viktig roll. Jag är man... jag har hår på hela kroppen och jag shamponerar och balsamerar det. Jag sköter mitt manshår. Det är så det ska vara tycker jag."

Inga kommentarer: